Egy év alatt 24 milliárd forintot költöttek hobbijukra a magyar gamerek
Az Esport kutatás 2019 eredménye napvilágot látott.
Az eNET legújabb felmérésében a magyar gamerek szokásait vizsgálták, amiben az esport is kiemelt szerepet kapott. Fontos megjegyezni, hogy a 16 éven felülieket kérdezték meg. Kiderült, hogy 425 ezer hardcore gamer/esportoló van jelen hazánkban, ez a szám egyébként 2017-hez képest nem változott. Az összetétel szempontjából még mindig elsöprő többségben vannak a férfiak 92%-kal, a hardcore gamerek mindössze 8%-a nő.

A League of Legends még mindig a legnépszerűbb, viszont a CS:GO és a Hearthstone mögött feltűnt a PUBG is. Érdekes módon a Fortnite nem fért fel az 5 legnépszerűbb játék közé, a PUBG-t ugyanis a FIFA követi. A hazai Dota 2 tábora folyamatosan csökken, a felmérés szerint már csak a keménymag játszik vele.
Míg 2017-ben még a hardcore gamerek 90%-a PC-n játszott, 2018-ra már 82%-ra csökkent ez az arány, a konzolok és az okostelefonok is rendesen belehúztak.
A hardcore gamerek 11%-a tekinthető versenyzőnek, ők javarészt az online versenyeken indulnak el, de az offline résztvevők száma is egyre erősödik. Az jól látszik, hogy a játékosok nem a pénzkereseti lehetőség miatt haladnak az esport irányába, hanem a fejlődés a fő motiváló erő. Az utóbbi időkben egyre több pénzdíjas verseny közül lehet válogatni, ami talán fellendítheti a profi esport karrier iránti érdeklődést, de ez még kicsit arrébb van. A játékosok pedig 24 milliárd forintot költöttek a hobbijukra. A legtöbbet a hardverre és a perifériák beszerzésére fordították a játékosok, ezt követi a játékvásárlás, de a játékon belüli tartalmak is igen népszerűek az ajándéktárgyak vásárlása mellett. (Enet.hu)